Ibarra!! - Reisverslag uit Guayllabamba, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu Ibarra!! - Reisverslag uit Guayllabamba, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu

Ibarra!!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Vera

28 December 2012 | Ecuador, Guayllabamba

Vandaag is de dag, dat ik naar Ibarra mag!(wat kan ik toch goed dichten...)
Rond 4 uur/half 5 kwam Martha me ophalen vanuit Guayllabamba. Ik dacht dat ze met de auto zou komen, maar ze hebben helemaal geen auto en ze kwam met de bus!
Nadat ze even wat gedronken had, brachten Rosita en Johan ons naar de bus, onderaan de berg.
Ik met mijn grote en vooral zware koffer + een trolly met de inhoud van een fortuin (voor Ecuadoriaanse begrippen).. Rosita had tegen me gezegd dat ze alles van je jatten. Oorbellen worden gewoon uit je oren getrokken om maar even een voorbeeld te noemen.
We moesten snel afscheid nemen van Rosita en Johan want de bus was er al en blijft niet zo lang staan..
De koffer ging onderin de bus en mijn belangrijke trolly ging met me mee de bus in.
Whaha, wat een bus! Echt het leek heel even alsof ik in de collectebus van Harry Potter terecht was gekomen haha! Echt mooi.
We stapten de bus in en hoppa, weg reed de bus met een behoorlijke vaart. En de mensen in de bus en het geluid van de televisie, voor een paar seconden net HP als je het mij vraagt :p.
Het ritje naar Ibarra duurde ongeveer 2 uur en kost $2,50 p.p! Het is maar wat je duur vind.
Eenmaal in Ibarra namen we een taxi naar huis.
We waren 7 uur daar. De rest van de familie kwam pas rond half 10. 10 uur was het diner en na het eten hebben we nog even fanatiek achter google translate gezeten:p. Puur om even wat dingen duidelijk te maken. Wanneer ik met Martha mee naar school ga bijvoorbeeld. Het was wel even grappig. Het is iig een super gezellige familie! Ze noemen zichzelf 'loca familia' en dat zijn ze met een degelijke twist eraan ofzo? haha Ik ben benieuwd hoe het de komende weken gaat worden en laten we hopen dat mijn Spaans hier in een rap tempotje gaat! xxxxx

  • 29 December 2012 - 12:53

    Jos Siemons:

    Vera fijn dat het allemaal zo gaat. Je komt zo met een andere cultuur in aanraking. lijkt me heel leuk.succes met alles en tot horens. prettige jaarwisseling . jos

  • 29 December 2012 - 17:17

    Vera Thijssen:

    Wat leuk dat je even reageert!!
    Dankjewel en ook een gelukkig nieuwjaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Guayllabamba

Vera

Hallo mensen! Ik zit op dit moment in Ecuador voor 6 maanden! Mijn doel; Spaans leren spreken!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10282

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 17 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: