Een weekje met weinig bijzonderheden - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu Een weekje met weinig bijzonderheden - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu

Een weekje met weinig bijzonderheden

Door: Vera Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 Januari 2013 | Ecuador, Ibarra

Dit is alweer de (even denken..) de 4e week in Ibarra.
Deze week niet naar school gegaan omdat ze toetsen hadden.
Dus een weekje even echt NIKS.
Wederom veel films gekeken en wat nieuwe Spaanse woorden geleerd. WRTS is ook hier erg handig! (;WRTS is een site waar je jezelf kunt overhoren)
Deze week ook weer veel ups en downs gehad.
Vooral als het gaat om wat ik moet gaan doen rond maart t/m mei.
Ik ben namelijk van plan om tot eind februari hier in Ibarra te blijven en daarna wat anders te gaan doen.
Sowieso lijkt het me leuk en erg handig om in Quito een cursus Spaans te gaan volgen, voor 2 of 4 weken. Dat moet ook wel lukken. Alleen heb ik nog zo'n 2,5 maand om iets anders te doen.
Het liefst zou ik naar de Galapagos eilanden gaan, maar dat is helaas voor mij onbetaalbaar. Echt even een flink baal moment.
Na een tijdje er over nagedacht te hebben lijkt het me toch wel erg leuk om rond te gaan reizen.
Grote rugzak, panama hoedje op, survival kleertjes aan en hoppa , klaar om te gaan!
Alleen is het probleem dat ik dat liever niet in mijn eentje wil gaan doen, misschien met een groepsreis? Het ligt er vooral aan hoe duur dat gaat worden. Op internet bieden ze alleen maar groepsreizen aan voor minimaal 2000 euro, inclusief Galapagos, dat wel maar goed..
Maar eens wat informeren hier en daar.
Misschien kom ik bij de Spaanse cursus ook wel mensen tegen die met me mee willen! Alleen kan ik er niet zo goed tegen dat je dat van te voren niet kunt voorspellen. Ik wil zeker weten wat ik ga doen. Niet afwachten tot het moment daar is.
Ik wil iets hebben om naar uit te kijken.
En op dit moment kijk ik alleen maar uit naar 17 mei, de dag dat ik terugvlieg naar Nederland. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn in een land met zoveel moois.
Ik ben benieuwd wat voor mogelijkheden er nog meer zijn.

Gister zijn we naar Cotacachi geweest.
Een dorpje met alleen maar winkeltjes met leer!
Ook hier waren we 5 jaar geleden al eens geweest.
S'avonds hebben we een soort van gevulde (gefrituurde) deeg dingetjes gegeten haha! Gevuld met ham, kaas en ananas. Ook een paar met banaan en kaas, erg lekker!! Ik ga zeker even het recept achterhalen. Bij foto's zet ik wel even wat foto's van die deegdingen, krijg je er een beetje een beeld bij.
Ben benieuwd wat me volgende week weer te wachten staat.
Oh wat me even te binnen schiet, ik ben donderdag mee geweest naar de kerk!! GE-WEL-DIG! haha NOT.. ben daar niet zo van geloof ik .. Ook versta ik er niks van en stiekem hoef ik ook niet te weten wat er gezegd wordt haha. Het was iig wel even leuk om mee te gaan, hebben we dat ook eens gezien. Maar 1 keer is genoeg, voor mij :).
Voor nu zeg ik,

Chao amigos!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Ibarra

Vera

Hallo mensen! Ik zit op dit moment in Ecuador voor 6 maanden! Mijn doel; Spaans leren spreken!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 10282

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 17 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: