Knopen doorhakken - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu Knopen doorhakken - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu

Knopen doorhakken

Door: Vera Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Vera

31 Januari 2013 | Ecuador, Ibarra

Eindelijk is het dan zover, ik heb besloten wat ik definitief wil gaan doen!!
Na veel gemaild te hebben met de organisatie Equinox Spanish School, is het nu eindelijk duidelijk en rond, maandag 4 maart sta ik om half 9 s'ochtends voor de deur van de taalschool in Quito!
Echt super spannend, ik zie mezelf er nog niet helemaal staan namelijk haha. Helemaal alleen, om half 9, voor een school staan waar je nog niks kent.. Pfff moet er eigenlijk niet aan denken! :p
De bedoeling is dat ik een twee weekse cursus ga volgen met veel activiteiten erbij. In de ochtenden krijg je 4 uur les en in de middag ga je met je leraar en andere studenten de stad in om verschillende plekjes van Quito te bezichtigen. Ik ben echt super benieuwd!!
Qua slaapplek kon je kiezen tussen een studentenhuis en een gastgezin. Ik heb gekozen om in een studentenhuis te verblijven. Zo leer je ook andere mensen kennen die misschien (net als ik) ,nadat ze de cursus hebben gevolgd, willen gaan reizen.
Na de cursus dus reizen!
Omdat ik Ecuador 5 jaartjes geleden al heb mogen 'bezichtigen' , wil ik vooral de plaatsen zien, die ik nog NIET gezien heb... :p
Bovenaan mijn lijst staat eigenlijk de Galapagos, maar dat zit er qua prijzen niet echt in, helaas.
Wel wil ik naar Guayaquil, de grootste stad van Ecuador, aan de kust.
Cuenca is ook nog een stadje die ik graag nog zou willen zien. De panamahoeden komen er vandaan dus het lijkt me leuk om te zien hoe die gemaakt worden!
Verder maakt het me niet zoveel uit. Ik strek er 2 weken vooruit en hoe en wat precies, zie ik wel. Het ligt er natuurlijk ook aan of ik alleen ga of dat ik reisgenootjes gevonden heb.
Wat daarna de bedoeling is in die 1.5 maand die dan nog over is, geen idee! haha
Ik zie het allemaal wel aan en ik ga er gewoon het beste van maken!

Chao chao amigos y hasta luego!!


  • 01 Februari 2013 - 14:32

    Rosemarie:

    Hoi Vera. Wat een leuk plan! Veel plezier.

  • 01 Februari 2013 - 19:00

    Tante Irene:

    Fantastisch Veertje!
    Ik denk dat je daar goed aan doet en weet je al de andere cursisten zitten nu het zelfde als jij. Moet ik alleen? Sta ik daar in mijn uppie? Zijn er wel leuke cursisten bij? Haha boffen zij even, Vera komt eraan, hoe gezellig wordt dat!!!!!
    Lieve schat, laat het lekker gebeuren, komt helemaal goed. We gaan er vanuit dat jij van de zomer de bestelling voor ons doet en de weg vraagt enz enz.

    Liefs Irene xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Ibarra

Vera

Hallo mensen! Ik zit op dit moment in Ecuador voor 6 maanden! Mijn doel; Spaans leren spreken!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10273

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 17 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: