De laatste paar daagjes - Reisverslag uit Guayllabamba, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu De laatste paar daagjes - Reisverslag uit Guayllabamba, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu

De laatste paar daagjes

Door: Vera Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 April 2013 | Ecuador, Guayllabamba

De 3 weekjes school gingen als een speer voorbij...
Super naar mijn zin gehad dus!! Veel geleerd, veel gestapt (natuurlijk), veel leuke mensen leren kennen , kortom, gewoon een super ervaring!
Maandag ging ik met de bus naar Ibarra. Jaja, he-le-ma-al alleen!! :p Toch wel even spannend!! Maar wel met een super goed gevoel de bus weer uitgestapt, zo dat heb ik maar ff gedaan en gewoon in 1 keer goed haha!
In Ibarra was het weer zoals van ouds. Overdag niet zoveel te doen.
Dus ik maar de Spaanse boeken van de school erbij gepakt en wat 'gestudeerd'. Woensdag ben ik (jaja) alleen naar Otavalo geweest om nog even wat leuke dingetjes te bekijken, alleen was de markt niet zo groot als op een zaterdag helaas ..
De rest van de week heb ik niet zoveel gedaan.
Het was Pasen maar daar doen ze niet aan :)
Ik heb wel de traditionele 'Paas-soep' (ofzo) gegeten, Fanesca genaamd. Dit is een soep die gegeten wordt op 'witte donderdag'. Deze soep bevat 12 soorten 'granen'. Kortom, een vullend soepje! :p
Zaterdag zijn we met de hele familie naar een meer toe geweest , vlak bij Otavalo.
We moesten met een Camionetta de 'berg' op. Ik wilde natuurlijk achterin zitten, het gedeelte zonder stoelen en zonder dak, maar al snel had ik daar aardig spijt van :p... Hoe hoger we kwamen hoe kouder het natuurlijk werd en heel comfortabel was het nou ook weer niet :p Maar goed, wel leuk natuurlijk!
Eenmaal bij het meer was het maar 4 graden .. Echt freeeeeezing .. En dat met de gedachte dat ik morgen richting NEDERLAND ga , waar het nog even een stukje KOUDER is dan 4 graden , heb ik me laten vertellen... Nog even terug bij dat meer, het ligt op ongeveer 4500 meter hoogte en is bijzonder om te zien haha , op facebook heb ik een foto gepost ;).
Zondag was een rust dag en jaja, vandaag, maandag, ben ik richting Guayllabamba gegaan. Wederom met de bus, alleen!
Pfffffff.... ik weet niet waarom maar de hele busreis was ik misselijk van de zenuwen ...... Ik was zo blij toen ik eindelijk die bus uit kon stappen na 2 uurtjes ... Maar goed, zo zie je maar weer, ook DAT heb ik weer overleefd.
Ik hoop dat de zenuwen morgen wat minder zijn..
Rond half 3 (als het goed is , we zijn natuurlijk nog steeds in Ecuador) komt er een taxi die mij, Rosita en Johan naar het 'nieuwe' vliegveld van Quito gaat brengen. Moet er nu nog even niet aan denken eerlijk gezegd.
Ik heb super veel zin om weer naar Nederland te gaan, maar zit toch wel een beetje (eigenlijk ENORM) tegen de reis op... Ik moet 2 keer overstappen; 1 keer in Bogota, Colombia en in Madrid.
Madrid is nou niet echt een probleem, daar mag ik namelijk gezellig 6 uurtjes wachten, maar in Bogota heb ik maar 1 uurtje om mezelf in een ander vliegtuig te krijgen. Komt vast goed maar is toch ff dat nare voorgevoel ... :P WAT ALS het niet goed gaat haha ...
We zien het morgen allemaal wel en jullie krijgen wel weer een verslagje van mij als ik weer heel in Nederland aangekomen ben!!
In ieder geval heb ik een super leerzame tijd hier in Ecuador gehad!
Soms was het niet altijd even leuk, maar al met al ben ik super blij dat ik het gedaan heb! Vooral in Quito heb ik het super leuk gehad en ik kan Spaans begrijpen en spreken! :D Het spreken gaat wel wat lastiger dan het begrijpen, maar dat komt vanzelf wel !! Ik ben iig trots met wat ik bereikt heb.
Voor nu zeg ik chao chao & vind het echt super gaaf om te zien hoeveel mensen mijn verslagen lezen!! Bedankt daarvoor!
Voor nu zeg ik , hasta el miercoles, Holanda!!!

  • 02 April 2013 - 08:56

    Inge Thijssen:

    Hallo lieverd,
    Je bent een kanjer!
    Ben heeeeel blij dat je morgenavond weer thuis bent.
    Kan niet wachten......en die zenuwen horen er gewoon ook bij.
    Het gaat vast helemaal goedkomen.

    Beun viaje!!!
    xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Guayllabamba

Vera

Hallo mensen! Ik zit op dit moment in Ecuador voor 6 maanden! Mijn doel; Spaans leren spreken!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 10269

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 17 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: