Oud & Nieuw - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw

Door: Vera Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Vera

01 Januari 2013 | Ecuador, Ibarra

Eerst nog even het feestje van zondag avond.
Er kwamen dus rond de 30 mensen en we gingen hotdogs eten!
Het was wel even grappig om te zien hoe deze mensen een feestje vieren. Alcohol is ver te zoeken en iedereen staat te dansen op lekkere muziek. Buiten was een kampvuurtje waar ik in het begin van de avond met een nicht van Rachel wat gepraat heb. (In het Engels:p)
Er was ook een (wat ouder) stel uit Canada. Ze wonen nu voor twee jaar in Ecuador en het was even leuk om te praten over hoe ze het hier vinden en over bepaalde gewoontes en dergelijke.
Rond half 12 was iedereen het huis weer uit en konden we lekker gaan slapen.

Oudejaarsdag, 31 december.
Voor mij een wat treurige dag.. Wetend dat de jongens en Yanou gezellig met z'n allen Wolvega onveilig gaan maken en van te voren gezellig bij elkaar gaan zitten om af te tellen. Het is dan echt gewoon kut, klote om hier te zijn. En dan ook nog in een gezin die niks viert. Dus mijn oud & nieuw lekker in bed.. Jammer maar niks aan te doen..
Ik heb gelukkig om 18;00 uur locale tijd, 00;00 Nederlandse tijd, leuk met de jongens kunnen skypen zodat ik er toch een beetje bij was! Ook ben ik even in Vught en Oldetrijne geweest haha! Toch wel handig dat skype!:p

Rond 20;00 uur gingen we eten bij de moeder van Martha. Het eten was niet zo super.. Erg vet en ik had het idee dat het eten er al wat langer stond dan vandaag.. Maar goed.
Daarna zijn we Ibarra in geweest om te zien hoe de Ecuadorianen hun oud & nieuw vieren!
Het was erg grappig, leuk om te zien!
Het is de traditie om een pop om 00;00 uur in de fik te steken. De pop staat als symbool voor het 'oude jaar'. Ook hebben veel mensen op staat gekke maskers en vooral veel felgekleurde pruiken op.
Er is veel muziek in de straten en groepen van verklede mannen, als vrouw, staat tegen auto's aan te rijden en gek te doen. De meeste mensen geven dan wat geld en dan kunnen de auto's weer doorrijden. De foto's zullen wat meer duidelijkheid geven, hoop ik!
Om half 12 waren we weer terug en ik lig nu lekker in mijn bedje.
Plannen voor morgen zijn er tot nu toe niet en woensdag wordt mijn eerste dagje school. Ik ben benieuwd.. Ciaoo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Ibarra

Vera

Hallo mensen! Ik zit op dit moment in Ecuador voor 6 maanden! Mijn doel; Spaans leren spreken!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10294

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 17 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: