Eerste daagjes in Ibarra City - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu Eerste daagjes in Ibarra City - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes in Ibarra City

Door: Vera Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Vera

31 December 2012 | Ecuador, Ibarra

Gister, en vandaag lekker ondergedompeld in het Spaans.
We zijn vrijdag avond met wat familie (de jongeren) naar wat uitgaansgelegenheden in Ibarra gegaan!
Ik DACHT dat we gewoon ergen wat zouden gaan drinken.. Martha haar man mocht niet weten dat we naar de discotheek zouden gaan. Hij vind dat te gevaarlijk en blablabla.
Martha zelf moedigde ons juist aan om te gaan! Het jammere was dat ik dacht dat we zaterdag zouden gaan ipv vrijdag.. Maar het was heel vaag afgesproken naar mijn idee dus ik had natuurlijk mijn 'normale/saaie' kleren aan en de make up was ver te zoeken haha!
De discoteek was redelijk oke. Ik miste alleen mijn eigen vrienden en de wat bekende muziek:p.
De volgende dag gingen we naar een riviertje toe. Was wel even leuk. Het rare was dat er naast die rivier een dorpje was met alleen maar zwarte mensen. Ik voel me al 'WIT' in Ecuador maar in dit stukje Afrika kon ik helaas niet onopvallend door de straat lopen.

S'ochtends als ik opsta en nog even op mijn kamer blijf om wat te facebook'en en te whatsapp'en, voel ik me best wel ellendig..
Ik mis thuis, Nederland, mijn oude leventje:).
Ik moet me hier aan alles aanpassen en kan voor mijn gevoel niet echt iets voor mezelf doen. Het is best wel vermoeiend.
Maar als ik weer bij de familie (om het zo maar te zeggen) ben, vergeet ik even dat ik naar huis wil.
Ze vinden dat ik de taal snel oppik en dat ik een goede uitspraak heb! Altijd leuk om te horen natuurlijk.

Zondag zijn we met z'n alleen naar het park geweest om een potje te basketballen. Er waren nog meer mensen en met z'n allen gingen we een wedstrijd spelen. Het was erg leuk!!
Heel even dacht ik mijn nieuwe sport gevonden te hebben. De eerste poging tot scoren verliep erg succesvol! Daarna helaas wat minder.. Maar al met al ging het toch best goed voor een beginnend basketballer haha!
We hebben straks mijn soort van welkom feestje denk ik?? Het is nu half 8 geweest en ik heb geen idee wat precies de bedoeling is? Zoals ik denk hoe het gaat komen er 30 mensen en gaan we hotdog eten met chips en cake? Ik ben benieuwd. Nu maar even snel klaarmaken en dan kan het feest beginnen!:p Ik zeg, Ciao!! & HAPPY NEWYEAR! (alvast)

  • 31 December 2012 - 13:35

    Inge:

    Leuk verhaal weer Vera!!! Waar zijn de foto's? Raar idee dat het bij ons dadelijk al lang 2013 is en wij alweer op bed liggen, behalve Guido denk ik zo......en dat jullie het daar dan pas vieren. Doen ze er wel iets aan trouwens??? Voor jou in ieder geval alvast de allerbeste wensen en maak er wat moois van, dikke knuffel, mama

  • 31 December 2012 - 18:33

    Vera Thijssen:

    In dit gezin, nee:) geen oud&nieuw dit jaar voor mij xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Ibarra

Vera

Hallo mensen! Ik zit op dit moment in Ecuador voor 6 maanden! Mijn doel; Spaans leren spreken!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10286

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 17 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: