Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Vera Thijssen - WaarBenJij.nu

Otavalo

Door: Vera Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Vera

12 Januari 2013 | Ecuador, Otavalo

Vandaag zijn we naar Otavalo geweest.
Otavalo staat bekend om zijn grote 'indianen' markt, of te wel, een markt met allemaal typische Ecuadoriaanse spulletjes zoals; ponchos, kleden van lama 'wol', knuffels van lama's, tasjes, armbandjes, panama hoeden en ga zo maar door.
Erg leuk dus voor de toerist die iets leuks wil meenemen naar zijn eigen land. Er zijn dus ook redelijk veel buitenlanders te vinden in Otavalo.
Ik voelde me EINDELIJK niet de enige 'stranger'. Veel blonde haartjes en blauwe ogen heb ik voorbij zien komen! Vooral veel Amerikanen. En tot mijn grootste verbazing hoorde ik (in een flits) NEDERLANDERS!!!! Ik kreeg er de kriebels in mijn buik van haha, het voelde echt heel raar, gek. Alsof je weer even thuis bent ofzo:p
Maar goed, toen we 5 jaar geleden met z'n allen in Ecuador waren zijn we ook in Otavalo geweest. Wel grappig want bij sommige plekjes kreeg ik een dikke dejavu, ik herkende het!!
Vond het dit keer alleen zo jammer dat papa en mama (en Guido.. haha & laten we Rosemarie, Kees, Vincent en Ruben niet vergeten!) er niet bij waren.
Ik heb nog niks gekocht.
Wel al druk bezig om te bedenken wie ik wat ga geven aan kleinigheidjes! haha
Ik ga er over een paar weken weer heen en dan sla ik me slag en is die hele markt van MIJ mwhahaha..

Nu zijn we weer in Ibarra en lig ik even lekker op mn bedje.
Wel vermoeiend zo'n dagje. Ik ben doodop en ik ben niet de enige hier haha!
Wat vanavond de planning is, is maar weer de vraag.
Ik heb geen idee, ik zie/hoor het vanzelf wel weer!
In Nederland is het alweer 11 uur s'avonds geweest en over een paar uur is iedereen weer gezellig dronken in de kroeg te vinden!
Have fun voor diegene en drink er vooral eentje voor mij! :p
Chao amigos xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Vera

Hallo mensen! Ik zit op dit moment in Ecuador voor 6 maanden! Mijn doel; Spaans leren spreken!

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 10284

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 17 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: